1/18 ModelCarLife

1/18 ModelCarLife

Az Időtlen Tepsi - Mercedes Benz W116 450 SEL 6.9 - 1/18 NOREV

2019. február 16. - ModellDealer

1979-mercedes-benz-450-sel-6-9-28.jpg

A W116 volt az első olyan Mercedes, amit már ténylegesen S-osztálynak neveztek. Már az elődje bemutatása után egy évvel 1966-ban elkezdték a fejlesztését, semmit sem bíztak a véletlenre. Szakítottak a jól ismert "állólámpás" dizájnnal, és egy új külső képet vezettek be a 116-ossal.

Friedrich Geiger (Aki a sirályszárnyas "Gullwing" Mercedest megálmodta) utolsó munkája volt ez a fekvőlámpás S Merci.

Ez a dizájn 25 évig azaz az utolsó S osztályig (W140) megmaradt 

13047687_1712749092275853_5416907484392530375_o.jpg

A hatalmas tepsi vonalvezetése jóval maszkulinabbra sikerült elődjénél, az elegancia mellett már a dinamizmust is bele lehetett látni a kasztni formájába. Debütáláskor még csak háromféle erőforrással volt elérhető: a 280S, 280SE és 350SE. A sorhatos benzines Solex karburátorral volt a belépő, a stuttgartiak szerint a 160 lóerős teljesítmény már elegendő volt a nagy test mozgatásához.

Fél évvel később, 1973-ban bővült a kínálat egy igazi csemegével, az új csúcsot a 4520 köbcentis M117-es V8-as jelentette. 225 lóerős volt alapkivitelben, bizonyos országokban az érvényben lévő szabályozások miatt 190 lóerőt tudott, a svéd piacon EGR szeleppel 200-at.

Ilyen teljesítmény mellé tökéletes menetkomfort dukált a vásárlóknak. Az állólámpás légrugózását itt hidropneumatikus rendszerre cserélték, ami mindig beszintezte magát a terhelés függvényében, sőt gombnyomásra meg is tudta emelni az elejét, ha nagyobb akadályon kellett áthaladni.

Egy kis érdekesség: akkoriban egy fullextrás Cadillac 16 ezer dollárba került, a 450SEL 6.9-ért eleinte 40 ezer, majd a modellciklus végén több, mint 52 ezer dollárt kellett kipengetni. 

1979-mercedes-benz-450-sel-6-9-22.jpg

Ekkora összegnél már kapott egy gyönyörű diófa berakást

Motoros tükröket

Gombbal vezérelhető első és hátsó ortopéd üléseket amelyek természetesen fűthetőek voltak

Klíma, szervó? Ugyan már, ilyen kis dolgokra nem is tértek ki a 116-nál.

A legmeghatározóbb egyértelműen az 1978-ban bemutatkozó blokkolásgátló volt. A W116 volt az első autó a világon, amibe ABS-t lehetett kérni extraként, ezzel lényegesen csökkent a féktáv és javult a manőverezhetőség satufék esetén.

 

Ezt a modellt, ahogy két társát is, egyidejűleg vettem egy nagyon kedves barátomtól, mindhárom vadonatúj állapotban kerültek hozzám, egy W126 miről már írtam korábban is. Ugyan nem 2 perc volt ezt a nem kis összeget kicsengetni értük, de határozottan kijelentem hogy megérte! Gyönyörűen mutatnak a szintén vadiúj vitrinben amit édesanyámtól kaptam Karácsonyra.

51047923_541779289561206_7508535219268354048_n.jpg

img_1485.JPG

img_1495.JPG

Mint láthatjátok a színe a tipikus W116-ra jellemző Greyblue metallic. A kidolgozása fenomenális, és a súlya sem kicsi.

Gyönyörű illesztések, hibátlan fényezés, és ennél is figyeltek a lámpamosó lapátokra.

img_1500.JPG

A motorra nem nagyon térnék ki, ezt is szépen megcsinálták, a motorház belsejében lévő takaró lemezre is odafigyeltek, dicséretes. img_1505.JPG

img_1508.jpegIgyekeztem a hozzá illő legmegfelelőbb helyszínt biztosítani, úgy gondolom sikerült is, tökéletesen beolvad a környezetbe. Gyönyörű barokkfelnit csodásan megcsinálta a Norev, kilincsek is szépek, a kórmozás mindenhol feltűnik. És a vonalvezetés is tökéletes.

img_1516.JPG

img_1518.JPG

img_1521.JPG

img_1538.JPGA beltér gyönyörű kék belső, kárpitozott, a faberakás ennél a modellnél nagyon szépre sikerült, váltókulissza, kardánbox, kesztyűtartó zár, klíma kapcsolók, rádió, hűtő fűtő rácsrok és a vezető oldali lámpakapcsoló is szépen helyet kapott.

img_1542.JPG

img_1524.JPG

img_1526.JPG

Nálam ez a Mercedes a favorit, gyönyörű markáns formát kapott ez az öreglány. img_1529.JPG

Egyébként a kipufugó dobot is diszkréten megoldották. Az elakadásjelző háromszög és az alatti takarólemez szintén helyet kapott.

23509064_1942254945991932_4720768681811502595_o.jpg

Köszönöm hogy benéztél, tarts velem legközelebb is, ahol egy újabb klasszikus Mercit mutatok be.

A bejegyzés trackback címe:

https://modelautoworldbysteven.blog.hu/api/trackback/id/tr3314630540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása