A 126-os Merci minden idők legjobb típusának tartják/tartom.
Az S betűs jelölés a Sonderklasse kifejezésből ered, ez a különlegességre utal.
A hetvenes években már zajlott a 116-os utódjának a fejlesztése.
A formáért Bruno Sacco felelt.
A korábbi modellhez (W116) jellegzetes, kevésbé, de mégis áramvonalasabb az éleknél finomabban ívelt, ütközésnél a gyűrődő zónákra való tekintettel nagy szilárdságú acélokból épített karosszériát tervezett.
Ebben a volt először ABS légzsák.
Extrák:
- Tempomat
- Automata légkondi
- Elektromos ülésállítás
- Ülésfűtés
1985 őszén következett a ráncfelvarrás.
Megváltoztak a lökhárítók (kivéve az amerikai kivitelnél), kisimultak az oldalborítások, utastér megváltozott, 14 helyett 15 colos felniket kapott, új színválaszték, továbbá rendszeresítették a 4,2 és a non plus ultra 5,6 l-es V8-as benzinmotorokat (420 SE/SEL, 560 SE/SEL).
Összesen 820 ezer példány készült 1991-ig. Ekkor váltotta le a bálna (W140) Merci.
Rengeteg amerikai akciófilmben feltűnik pl Die Hard 3, Kutyám, Jerry Lee.. és még sorolhatnám...
Előszeretettel vették őket külföldi maffiózók amerikaiak, oroszok..
Állami autóként is rengeteg volt forgalomban, Kádár Jánosnak is volt egy, a fokozott védelmet nyújtó példányokat páncélozott karosszériaelemekkel és golyóálló üvegekkel látták el.
Ahogy én hívom a vasorrú 26-os Merci már kis kölyök korom óta a kedvencem, jó pár megfordult a családban. A legutóbbi egy 500-as volt, pont ilyen fahéj barna színben, ami a fenti képen is látható.
Már akkor tudtam ha másképp nem is, de először 1/18-ban meg kell szereznem..
Legjobb barátomnak Márkinak meséltem, hogy még 2003-ban volt egy sötétkék 126-os Mercink, de a fene se gondolta volna szerzett nekem egy pontosan ugyanolyat Karácsonyra, hála Istennek az ára teljesen korrekt volt, mivel a Norev újra kiadta. Ezzel együtt még két Mercit vettem, de azt majd később.
Szóval a modell:
Gyönyörű fényezés, krómozás, króm díszlécek.
A jellegzetes vas orr.
A lámpatestek egyszerűen csodásak, gyönyörűen kidolgozottak, a lámpa törlő lapát is kifejezetten tetszik, hogy odafigyeltek rá, de egy kicsit lefesthették volna.
Mint látható az eleje sokkalta hosszabb mint az autó többi része, a nevét is innen kapta a "vas orr" Frontális ütközésnél az eleje teljesen elnyeli a becsapódást.
A jellegzetes 15 colos alufelnik. Gyönyörűen kidolgozottak.
A motor is nagyon szépen kidolgozott mint látható.
A belsőtér szép eredeti kék mint amilyen az igaziban, de a fa berakás nekem nem igazán tetszik, a szellőző rácsoknál a faberakás egyáltalán nem egyezik az igaziéval, ahogy az ajtó kilincsnél sem..
Viszont tetszik hogy a tűzoltókészülék az benne van.
Hátul is szépen rendbe vannak a dolgok.. Az ülések egyébként bőrhatásúak.
Hátulja is lenyűgöző, nagyon szépen megcsinálta a Norev.
Csomagtartón eléggé meglepődtem hogy mekkora, ezt is arányosan megcsinálták.
Ez a kedvenc részem ennél a modellnél (is) a vészjelző háromszög, imádom hogy figyeltek rá.
Ennyi lett volna ez a poszt, köszönöm hogy elolvastad, tarts velem legközelebb is, amikor is egy másik olyan Mercedest mutatok be ami szintén részese volt a családunknak igazi ikon.