1/18 ModelCarLife

1/18 ModelCarLife

A Vas orrú Merci - Mercedes Benz W126 560 SEL (1/18 Norev)

2019. január 04. - ModellDealer

A 126-os Merci minden idők legjobb típusának tartják/tartom.

Az S betűs jelölés a Sonderklasse kifejezésből ered, ez a különlegességre utal.

cars_mercedes_benz_classic_cars_1280x960_wallpaper_www_wallpaperhi_com_18.jpg

A hetvenes években már zajlott a 116-os utódjának a fejlesztése.

A formáért Bruno Sacco felelt.

A korábbi modellhez (W116) jellegzetes, kevésbé, de mégis áramvonalasabb az éleknél finomabban ívelt, ütközésnél a gyűrődő zónákra való tekintettel nagy szilárdságú acélokból épített karosszériát tervezett.

Ebben a volt először ABS légzsák.

Extrák:

  • Tempomat
  • Automata légkondi
  • Elektromos ülésállítás 
  • Ülésfűtés

 

1985 őszén következett a ráncfelvarrás.

Megváltoztak a lökhárítók (kivéve az amerikai kivitelnél), kisimultak az oldalborítások, utastér megváltozott, 14 helyett 15 colos felniket kapott, új színválaszték, továbbá rendszeresítették a 4,2 és a non plus ultra 5,6 l-es V8-as benzinmotorokat (420 SE/SEL, 560 SE/SEL).

Összesen 820 ezer példány készült 1991-ig. Ekkor váltotta le a bálna (W140) Merci.

Rengeteg amerikai akciófilmben feltűnik pl Die Hard 3, Kutyám, Jerry Lee.. és még sorolhatnám...

Előszeretettel vették őket külföldi maffiózók amerikaiak, oroszok..

Állami autóként is rengeteg volt forgalomban, Kádár Jánosnak is volt egy, a fokozott védelmet nyújtó példányokat páncélozott karosszériaelemekkel és golyóálló üvegekkel látták el.

mercedes-benz-560sel-w126-1985-1991-1920x1080-006.jpg

mercedes-benz-560sel-w126-1985-1991-1920x1080-005.jpg

Ahogy én hívom a vasorrú 26-os Merci már kis kölyök korom óta a kedvencem, jó pár megfordult a családban. A legutóbbi egy 500-as volt, pont ilyen fahéj barna színben, ami a fenti képen is látható.

Már akkor tudtam ha másképp nem is, de először 1/18-ban meg kell szereznem.. 

Legjobb barátomnak Márkinak meséltem, hogy még 2003-ban volt egy sötétkék 126-os Mercink, de a fene se gondolta volna szerzett nekem egy pontosan ugyanolyat Karácsonyra, hála Istennek az ára teljesen korrekt volt, mivel a Norev újra kiadta. Ezzel együtt még két Mercit vettem, de azt majd később.

Szóval a modell:

img_0510.jpeg

Gyönyörű fényezés, krómozás, króm díszlécek.

img_0511.jpegA jellegzetes vas orr.
img_0563.JPG

A lámpatestek egyszerűen csodásak, gyönyörűen kidolgozottak, a lámpa törlő lapát is kifejezetten tetszik, hogy odafigyeltek rá, de egy kicsit lefesthették volna.

img_0524.jpeg

Mint látható az eleje sokkalta hosszabb mint az autó többi része, a nevét is innen kapta a "vas orr" Frontális ütközésnél az eleje teljesen elnyeli a becsapódást. 

img_0525.JPG

A jellegzetes 15 colos alufelnik. Gyönyörűen kidolgozottak.

img_0514.jpegA motor is nagyon szépen kidolgozott mint látható.
img_0518.JPG

img_0530.JPG

A belsőtér szép eredeti kék mint amilyen az igaziban, de a fa berakás nekem nem igazán tetszik, a szellőző rácsoknál a faberakás egyáltalán nem egyezik az igaziéval, ahogy az ajtó kilincsnél sem.. 

img_0531.JPG

Viszont tetszik hogy a tűzoltókészülék az benne van.

img_0535.JPG

Hátul is szépen rendbe vannak a dolgok.. Az ülések egyébként bőrhatásúak.

img_0554.JPG

img_0556.JPG

img_0537.jpeg

Hátulja is lenyűgöző, nagyon szépen megcsinálta a Norev.

img_0541.JPG

Csomagtartón eléggé meglepődtem hogy mekkora, ezt is arányosan megcsinálták.

img_0550.JPG

Ez a kedvenc részem ennél a modellnél (is) a vészjelző háromszög, imádom hogy figyeltek rá.

img_0557.jpeg

mercedes-benz-560sel-w126-1985-1991-1920x1080-008.jpg

Ennyi lett volna ez a poszt, köszönöm hogy elolvastad, tarts velem legközelebb is, amikor is egy másik olyan Mercedest mutatok be ami szintén részese volt a családunknak igazi ikon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://modelautoworldbysteven.blog.hu/api/trackback/id/tr2214536548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása