A Mercedes Benz Sprintert 1995-ben kezdték gyártani Európában, a híres de sajnos mára elavult 1977-ben kezdett gyártani Mercedes Benz TN kisteherautót váltotta fel a Sprinter.
Magát a Mercedes Benz Sprinter Van-t amiről ebben a cikkben is szó van, leginkább az építőiparban hasznosítják, amit elképzelsz azt ezzel az autóval meg tudod valósítani, a hihetetlen nagy raktér keresztbe hosszába tökéletesen kigondolt mérnöki munkának köszönhetően a rakódásnak csak a képzelet szabhat határt.
Maga a bódé nem nagyon változott, a Sprinter a jól megszokott dobozos, platós önjáró alváz, kisbusz vonalon mozog.
A Sprinter szándékosan hasonlít a márka többi személyautóihoz, és valahogy a Vito és az X osztály közé lehet sorolni
A motor választékában főként 2,1 literes, 4 hengeres blokkokat találunk, de van a kínálatban egy 3 literes, 6 hengeres is, melynek teljesítménye eléri a 190 lóerőt. Az Euro 6c normás erőforrások 114, 143 és 163 lóerős teljesítménnyel választhatók fronthajtás esetén. Hátsókerék-hajtásnál a 163-ast leszámítva ugyanez a kínálat, illetve pluszban megtalálható egy 177 lóerős blokk is, kizárólag a lakóautók számára. Az elsőkerék-hajtású modellekhez két új sebességváltót fejlesztettek. Alapból minden motorhoz hatfokozatú manuális váltó társul, de akár kilencfokozatú bolygóműves automatával is rendelhetők. A hátsókerék-hajtású változatoknál pedig opcionálisan a 7G-Tronic Plus automata áll rendelkezésre.
A Sprinter zárt áruszállítóban akár 17 m3 raktérfogat áll rendelkezésére. Szükség esetén ezenkívül akár 3500 kg tömegű utánfutó is vontatható – 8750 kg megengedett szerelvény összgördülő-tömegig.
És most következzen az amiért itt vagyunk, a modell:
.
A hűtőrács, a csillag, a lámpák a ködlámpákat is beleértve mind nagyon szépen arányosan kidolgozottak.
A beltér a jól megszokott minőséget hozza, szerintem szépen kidolgozott ez a rész is, mindennek szépen megvan a helye a nagy navinak, a régi időket tükröző légbeömlőknek és még a biztonsági öv kapcsolóknak is.
A részletek itt is szépek, a felirat nagyon szépen kivehető, a rendszám, a lámpatestek, és még a fellépő is megtalálható.
A csillagot is jól kivitelezték.
Itt van bőven hely..
Annyira megnyert engem a Sprinter egyszerű puritán kinézete, de ez a modell a 2018-as valahogy már elegáns is.
És ez az alapozó szürke, ahogy Márk barátommal hívjuk egyszerűen nagyon jól áll neki.
A tolóajtót a legtökéletesebb funkciók szerint csinálta meg a gyártó.
És még egy kép a raktérről.
Összegzés:
Pozitívum:
A modell ár érték arányban elfogadható
Hatalmas helyet foglal, ami egyébként is a Sprinterre vall ezért még izgalmasabbá teszi a modellt.
Kinek ajánlanám?
Aki megszállott Mercedes rajongó, mint Én.
Negatívum:
Részlegesen nyitható.
Köszönöm hogy elolvastad, ha érdekelnének a további posztjaim, akkor iratkozz fel.