A Mercedes Benz CLK GTR azaz a w297, egy sportautó és egyben versenyautó amit a Mercedes AMG Perfomance és motorpsort által építetttek. 1997-ben debütáltak ezek a modellek a FIA GT Bajnokságon.
Mivel a Bajnokságon 97-ben nagyon jól teljesített, így egy évvel később, 1998-ban megépítették a hírhedt 24 órás vernyre a Le Mans változatot is, így lett CLK LM (Le Mans).
Ezután kezdték el, 1998-1999(-ig) gyártani az utcai verziót, amiből összesen 26 darab készült.
20 coupe, és 6 roadster
Egyébként voltak kisebb nagyobb változtatások mint például a motor. A sima verseny változatában egy 6 literes v12-es motor volt, az utcaiba pedig szintén egy V12-es 6,9 literes AMG motort pakoltak bele, amely bődületes 612 lóerős és 775Nm nyomatékot adott le a hátsókerekeken keresztül.
Gyorsulása 0-100= 3,8mp, végsebessége pedig 380km/h
Önsúlya 1.440kg
dióhéjban ennyit az autó rövid élettörténetéről. jöjjön pár szó a modellről amit a Maisto kínált nekünk ezüst tálcán még évekkel ezelőtt.
Biztosan nem köveznek meg, de mai napig a legszebb Maisto modell. Próbáltam minél jobb szögekben lencsevégre kapni.
Különösen a sűrű küllős 20-21 zollos felnik tetszenek nagyon.
Na ha valami akkor ez vasalódeszka. Gyönyörű vonalvezetés,
Azért ha visszatekintünk 1998 sportautóira akkor persze ott van a Dodge Viper, a Ferrari F50, a Lotus Elise és még sorolhatnám, DE egyik sem tudja számomra azt a szépséget nyújtani mint ez a klasszikus GTR.
Hátulra természetesen megkapta a sötétített motortér ablakát, viszont egy valamit hiányolok hogy nem kapott az üveg szellőzést mint az igazin. Gondolom ez a megoldás volt költséghatékonyabb. Így is szép.
A beltér szép skót kockás huzatokat kapott épp úgy mint az igaziban. És 4 pontos biztonsági öv.
A motor igen szép lett. A két hatalmas verseny sportdob igencsak feldobja a motortér karakterét.
Összességében egy szép modellről beszélünk ami egy Mercedes fan kötelező darabja lenne a gyűjteményébe.
Köszönöm hogy benéztél, ha tetszett iratkozz fel.