A BMW M3 Evolution debütálásával nyilvánossá vált, hogy a 2.5 16V modellnek szüksége van a teljesítmény növelésére, hogy a versenytársaival fel tudja venni a harcot.
1989 Márciusában a 190E 2.5 16V megjelent a Genfi Autószalonon.
Az EVO I ahogy a mai napig hívják, új hátsó spoiler, és új szélesített sárvédők kerültek fel rá és új felfüggesztést is kapott.
Teljesítménye 202 lóerő.
1988-ban a DTM homologizációjának megfelelően elkészült 502 darab 190E 2,5-16, melynek teljes nevéhez utólag került hozzá az Evolution I.
Ezt a Mercit is ahogy előző két társát (W116 450 SEL, W126 560 SEL) azért szereztem be Márki barátomtól, mert egy ilyen is a családunk tagja volt. És ez számomra egy igazi Unikornis
Ez a kis 190-es EVO még a Karácsonyi hármas pakkból származik. Mint ahogy az a címből is kiderült, ez egy OttO
A kidolgozása fenomenális, nem hittem volna, hogy ilyen gyönyörűen lehet formálni a műgyantát, és azt sem hogy ennyire pozitívan csalódok az OttO-ban és ennyire megszeretem.
Azok a gyönyörű illesztések itt mutatkoznak meg igazán, a felnik is gyönyörűen kidolgozottak.
A lámpák színezettsége, a fotómaratott feliratok, csillag gyönyörű.
Itt mutatkozik meg igazán a 80s évek közepe 90s évek eleje, szögletes sportos markáns idomok, szemet gyönyörködtető és izgató. Szinte minden apró részletre figyelt az OttO, a kipufugó végek is szépen rejtve vannak ahogy az igazin.
A belső is szép, minőségben a Norevhez tudnám hasonlítani.
Itt is van bőven látnivaló. A műszerfal, váltó, kardánbox, középkonzol és azok kapcsolói, a kormányban lévő logó annak élethű mása ahogy vissza csillan, km/h.. és még sorolhatnám.
Összegzésképpen a modell egy csodálatos darab, nagyon örülök hogy be tudtam szerezni alkalmi áron, ezt azért írom mert manapság 50e Ft alatt alig lehet találni. Egy Merci gyűjtőnek, ami jómagam is vagyok, kötelező darab!