1989-ben a Genfi autószalon meglepetésére készült a Lotus Omega, ami brutális teljesítményű motort, futóművet, fékeket kapott sőt az aerodinamikát is hozzá igazították.
"Opel Omega A" alapjaira épült ám a Lotus mérnökei alaposan kézbe vették annak érdekében hogy a nálunk jól ismert Lotus Omega felvegye a versenyt az akkori sportautókkal.
Érdekesség: Angliában Vauxhall-Lotus Carlton néven futott.
Az autó a világ leggyorsabb szériagyártású négy ajtósának készült, ám sajnos egyazon (1989-es genfi) autószalonon bemutatott Alpina B10 Biturbo elvette tőle a címet, mégpedig azért mert a Lotus Omega 380 lóerő és végsebessége 283 km/h volt, az Alpina pedig 20 lóerőjével szerényebb csúcsteljesítménye ellenére 290 km/h volt.
Ám az Opel büszkesége lehagyta az akkori tuningolt 5-ös Bmw-t sőt, a korabeli M5-nek esélye sem volt, az M5 3.6 literes soros 6 hengeres szívómotorja ugyanis "csak" 315 lóerő leadására volt képes. A Lotus Omega motorja is 3.6 literes csak éppen ez a motor kapott egy turbót (Garrett T25).
Az ötszemélyes szedán álló helyzetből 0-100-ra akár 5,2 másodperc alatt képes felgyorsulni, és innentől sem fogy el az erő 200 km/h 17 másodperc alatt éri el.
A mérnökök az erőátvitelt konszernen belül oldották meg; a hatsebességes, rövid utakon járó, s meglepő pontossággal kapcsolható manuális ZF-váltó egyenesen az akkori Corvette ZR1-ből érkezett, míg a 45%-os önzáró differencálmű a V8-as Holden Commodore-tól származtatható. Gondolhatjátok, a kuplung sem egy nőies darab, így a 'dugózás' még a legkeményebb férfi-vádlikat is becsületesen megdolgoztatja.
Azt itt megjegyezném, ezek az értékek az akkori Ferrari Testarossa vagy egy Porsche 911 Turbo menetteljesítményének feleltek meg.
Egyébként nem ez volt a legerősebb Omega, ennél erősebb volt az Omega Evo 500 amiből csupán 500 darab készült a DTM homologizáció miatt. Együtt ment az M3 és a 190E-vel együtt. Az A Omega rekorder volt nagyon sokáig.
Elérkeztünk a modellhez
Nagyon szép arányos kényszórók, embléma.
Nagyon szép az arányosság szépek a lámpa búrák azoknak belső foncsorázása és ami kívül van lámpa törlő lapát is igen szép.
Ami még nagyon szépen helyet kapott és az előző képen nem annyira látszik az a két darab légbeömlő a motorháztetőn.
Ez a forma amit ez az autó képvisel főleg így oldalról, azt hiszem bámulatos. Az illesztések a sávvédők szélesítése a tető antenna hihetetlenül szép elvégre egy közép-felső kategóriás gyártóról beszélünk.
A Lotus embléma is helyet kapott.
A belső kidolgozása is elég jól sikerült.
A jellegzetes A Omega hátsó, a kidolgozás itt is gyönyörű.
Az autó fényezése egyébként csodálatos, ami viszont nem látszik hogy a valódi színe az méregzöld.
A részletek itt látszanak igazán. Faberakás, szépen kidolgozott középkonzol, kormányban a Lotus Omega felirat..
Összegzés: Ezt a modellt minden gyűjtőnek és Opel fanatikusnak ajánlom, kötelező darab.
Pozitívum:
Gyönyörű kidolgozás és fényezés.
Negatívum:
A dobozban sajnos továbbra is porózus hungarocell van.