Adolf Hitler 1934 Júniusában adott megbízást a Porschénak, a népautó terveinek elkészítésére
A Porsche amúgy is játszott ezzel a gondolattal. 1931-ben el is készült Auto för jedermann (Mindenki autója)
Hitler által biztosított források és előírt keretek:
- 1000 Márka alatti ár
- 100 km/h feletti végsebesség
- 5 személy szállítása
Az autó árát valóban sikerült 1000 márka alatt tartani. Ráadásul kedvező, szinte kezdőtőke nélküli részletfizetési konstrukcióval kínálták a tömegeknek gyorsan be is futott, több ezer rendelés érkezett.
Azonban a háború kitöréséig egyetlen példányt sem sikerült kiszállítani.
A háború komoly csapást mért a gyárra, de képes volt a főnix hamvaiból feltámadni. Az első évek tulajdonos kereséssel teltek, és a megmaradt alkatrészekből igyekeztek összeállítani pár autót, mivel a hadseregnek szüksége volt rá. A háború előtt viszonylag sok Kübelwagent gyártottak,és ezeknek az alapjaira építették fel az autókat.
1945 nyarán megkezdődhetett a Bogár valódi sorozatgyártása, magánszemélyek 1945-tól vásárolhattak belőle.
1945-1952 Osztott ablakos Bogár
1952-ig külsőben a KDF-wagen formáját mutatta az autó. Osztott műszerfal, ami kisértetiesen hasonlitott az Opel műszerfalára (ez az osztott, szimmetrikus műszerfal azért volt kedvező, mert így a jobb és balkormányos autó azonos műszerfallal készülhetett, csak az órát hol a jobb, hol a baloldalra helyezték). A hátsó ablak is a takarékosság jegyeit mutatta, középen osztott volt, így megspórolták a domború ablak költségét. Ezek a modellek elsősorban erről a hátsó ablakról azonosíthatók, de bizony a 60-as években előfordult, hogy modernizálták az autókat, és nagyobb hátsó ablakot építettek be. Azonban a műszerfal árulkodó lehet. Ha valaki arra adja a fejét, hogy a legkorábbi, ún. perecablakos Bogár tulaja lesz, bizony alapos kitartásra, és komoly anyagi tőkére van szükség. Mindennapi használatra nem alkalmasak, részint a szinkronizálatlan váltó, részint a madzagos fékrendszer miatt.
Amiről felismerhető:
- Osztott műszerfal és hátsó szélvédő
- 16 colos kerekek
- Bordás lökháritó
- Alapvetően matt szinek, mivel ekkor még nem voltak magasfényű zománcok.
Elérkeztünk a modellhez. Kevés olyan Maisto modellről lehet elmondani azt, hogy szép. Utóbbiakhoz sorolhatnám: a most következő 51-es Bogarat, vagy a több variánsban kiadott H1-es Hummert.
A színét én leginkább méregzöldre hasonlítanám, azért is, mert hasonló árnyalata volt az A6-os Allroadunknak is.
Szépen kidolgozott illesztések, műanyag díszlécek, rendszámtábla.
A csomagtér lepett meg igazán, hiszen itt fogadott egy színre fújt lemezfelni fehér peremes gumival, és egy szintén színre fújt benzintank, ami egy Volkswagen logóval ellátott tanksapkát kapott.
Illesztések itt is szépek, kipufugó vég különösen tetszik mert itt ennél a modellnél pont eltalálták a méretet.
A motorra nem sok figyelmet fordítottak..
Beltér szép lett, visszaadja azt a jellegzetes formavilágot amit anno a Német mérnökök megterveztek.
Padlószőnyeg hatású műanyag borítást is kapott a lábtér, mint ahogy az a képen is látható.
Manapság egyre több feltuningolt és RAT stílusban pompázó egyedeket találni főleg USA-ban.
Bogarak egymás közt
Köszönöm hogy elolvastad, ha tetszett nyomj egy lájkot, és iratkozz fel az oldalamra.