1/18 ModelCarLife

1/18 ModelCarLife

A Nép Autója - Volkswagen Käfer (1951) - 1/18 Maisto

2018. október 04. - ModellDealer

Adolf Hitler 1934 Júniusában adott megbízást a Porschénak, a népautó terveinek elkészítésére

A Porsche amúgy is játszott ezzel a gondolattal. 1931-ben el is készült Auto för jedermann (Mindenki autója)

volkswagen_kafer.jpg

Hitler által biztosított források és előírt keretek:

  • 1000 Márka alatti ár
  • 100 km/h feletti végsebesség
  • 5 személy szállítása

4o51csdjj0x01.jpg

Az autó árát valóban sikerült 1000 márka alatt tartani. Ráadásul kedvező, szinte kezdőtőke nélküli részletfizetési konstrukcióval kínálták a tömegeknek gyorsan be is futott, több ezer rendelés érkezett.

Azonban a háború kitöréséig egyetlen példányt sem sikerült kiszállítani.

A háború komoly csapást mért a gyárra, de képes volt a főnix hamvaiból feltámadni. Az első évek tulajdonos kereséssel teltek, és a megmaradt alkatrészekből igyekeztek összeállítani pár autót, mivel a hadseregnek szüksége volt rá. A háború előtt viszonylag sok Kübelwagent gyártottak,és ezeknek az alapjaira építették fel az autókat.

1945 nyarán megkezdődhetett a Bogár valódi sorozatgyártása, magánszemélyek 1945-tól vásárolhattak belőle.

 

1945-1952 Osztott ablakos Bogár

2-format1008.jpg

1952-ig külsőben a KDF-wagen formáját mutatta az autó. Osztott műszerfal, ami kisértetiesen hasonlitott az Opel műszerfalára (ez az osztott, szimmetrikus műszerfal azért volt kedvező, mert így a jobb és balkormányos autó azonos műszerfallal készülhetett, csak az órát hol a jobb, hol a baloldalra helyezték). A hátsó ablak is a takarékosság jegyeit mutatta, középen osztott volt, így megspórolták a domború ablak költségét. Ezek a modellek elsősorban erről a hátsó ablakról azonosíthatók, de bizony a 60-as években előfordult, hogy modernizálták az autókat, és nagyobb hátsó ablakot építettek be. Azonban a műszerfal árulkodó lehet. Ha valaki arra adja a fejét, hogy a legkorábbi, ún. perecablakos Bogár tulaja lesz, bizony alapos kitartásra, és komoly anyagi tőkére van szükség. Mindennapi használatra nem alkalmasak, részint a szinkronizálatlan váltó, részint a madzagos fékrendszer miatt.

Amiről felismerhető:

  • Osztott műszerfal és hátsó szélvédő
  • 16 colos kerekek
  • Bordás lökháritó
  • Alapvetően matt szinek, mivel ekkor még nem voltak magasfényű zománcok.

 

 Elérkeztünk a modellhez. Kevés olyan Maisto modellről lehet elmondani azt, hogy szép. Utóbbiakhoz sorolhatnám: a most következő 51-es Bogarat, vagy a több variánsban kiadott H1-es Hummert.

39077901_516279458813739_2197579592489762816_n.jpg

A színét én leginkább méregzöldre hasonlítanám, azért is, mert hasonló árnyalata volt az A6-os Allroadunknak is.

39074810_504182880026153_4079879276596297728_n.jpg

Szépen kidolgozott illesztések, műanyag díszlécek, rendszámtábla.

39140986_672409069781308_3221158272941686784_n.jpg

A csomagtér lepett meg igazán, hiszen itt fogadott egy színre fújt lemezfelni fehér peremes gumival, és egy szintén színre fújt benzintank, ami egy Volkswagen logóval ellátott tanksapkát kapott.

39109083_324925831579281_384988636346580992_n.jpg

Illesztések itt is szépek, kipufugó vég különösen tetszik mert itt ennél a modellnél pont eltalálták a méretet.

39109050_2165583623709502_2179455814048153600_n.jpg

A motorra nem sok figyelmet fordítottak..

39059837_553774621708626_2521101461509636096_n.jpg

Beltér szép lett, visszaadja azt a jellegzetes formavilágot amit anno a Német mérnökök megterveztek.

39095625_531168843985656_6724789187662315520_n.jpg

Padlószőnyeg hatású műanyag borítást is kapott a lábtér, mint ahogy az a képen is látható.

wp1845356-volkswagen-beetle-wallpapers.jpg

Manapság egyre több feltuningolt és RAT stílusban pompázó egyedeket találni főleg USA-ban.

wp1845368-volkswagen-beetle-wallpapers.jpg

Bogarak egymás közt

wp1845346-volkswagen-beetle-wallpapers.jpg

Köszönöm hogy elolvastad, ha tetszett nyomj egy lájkot, és iratkozz fel az oldalamra. 

A bejegyzés trackback címe:

https://modelautoworldbysteven.blog.hu/api/trackback/id/tr3114280187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása