1/18 ModelCarLife

1/18 ModelCarLife

A 60-as évek egyik ikonja: Peugeot 504 Cabrio- 1/18 Norev

2017. szeptember 09. - ModellDealer

cool.jpgEz az autó már elég régóta az álmom volt, az egyik kedvenc Francia autóm a Peugeotok közül. Egy barátom még 1,5 hónappal ezelőtt kezdte el árulni és azonnal le is csaptam rá mert alkalmi áron volt megkapható. Nos eljött a pillanat, megérkezett kibontottam és hát.. a Norev hozta a maximumot újra. Hamarosan jön a bemutató csak pár szó a Peugeot 504 élettörténetéről!

maxresdefault_3.jpg

Kényelmes, és stílusos, gyors utazást lehetővé tevő coupé - nagyjából ezt takarja a mára kissé ehasználódott GT kifejezés. Talán nem véletlen, hogy e coupék aranykora az Olasz karosszériműhelyek aranykora is, hiszen kihez máshoz fordulnánk, ha stílusos kocsi szeretnék rajtzoltatni? A Peugeot is remek kapcsolatot ápolt Battista Pinin Farina stúdiójával, így lehet, hogy az egyik legszebb francia kupé olasz kéz munkája. Vagy mondjuk inkább azt hogy az egyik legjobb olasz GT francia mérnökök tudását dícséri?Így is, úgy is igaz lesz, az 504 coupé mindkét ágról a legjobb géneket kapta. A műszaki tartalom pedigréje elsőrangú, hiszen az 504 verzióiból több mint 3,5 millió kelt el a világon, és a kupé csak kis változtatással vette át a Berline remekül sikerült futóművét és hajtásláncát. 

172151a95416e8d8bd46fc530eb966be.jpg

Ebbe a formába nem lehet belekötni, egyszerűen nincs olyan szöge amiből csúnya lenne. Egyébként itt a hátsó lámpák még üvegből voltak, aztán "75-től cserélték őket műanyagra.

 

 

Néhány ellenfele:

 

Mercedes W114

Ford Taunus

Opel Commodore

Audi 100S

6b58487460657e106357a16936ad144d.jpg

mhv_opel_commodore_a_coupe_01.jpg

1200px-ford_taunus_1_3_tc_ca_1974_schaffen-diest_2012.jpg

ndqyntu0mmqzztbkmza2njgzzju3mtuynjvjndc2mzhn5mzahhkorscyq4rvpwjzahr0cdovl21lzglhlmfkc2ltzy5jb20votlhmdc0njk0zwi4odvmyzk5nja5yzbhztu2ndfjm2jhnjdjmzyxmthiztayowvlndkxnmjmnzu1mtq5mwu5mc5qcgd8fhx8fhw3mdb4ndy2fgh0dha6.jpg

 

Műszaki adatai:

Motor: vízhűtéses, soros 4 hengeres elől hosszában beépítve, OHV, 8 szelep, 1971 köbcenti, 104LE. 177Nm

Váltó: 4fokozatú

hossza 4.360mm

szélessége 1700mm

magassága 1350mm

végsebessége 179km/h

Gyártása: 1969-1983

 

Ennyit a nagylányról. Jöjjön a modell:

 

dscf1607.JPG

A modellhez kaptunk egy tetőt és egy sima lecsukottat.

dscf1579.JPG

És ilyen "lehúzva". Igen szép illesztéseket kapott.

dscf1586.JPG

De azért én mégiscsak jobban szeretem csukott tetővel tárolni még vitrinben is, mivel így kevesebb por száll a belsejébe, de szerintem más gyűjtő kollégák is így vannak ezzel.

dscf1585.JPG

És még mutatósabb is

dscf1588.JPG

Szép méretarányos a logo, az 504es felirat. A lámpabúrák az indexek is.

dscf1590.JPG

dscf1591.JPG

Igen, ez még igazán a 60-as évek autója. Króm és bőr mindenfelé

dscf1593.JPG

dscf1595.JPG

Volt már és van is Norev modellem, immáron ez a második, de ennek elképesztően gyönyörű a kidolgozása

dscf1596.JPG

A padlólemez kárpitozott, az ülések természetesen bőrhatásúak

dscf1583.JPG

dscf1605.JPG

 

dscf1598.JPG

Bőven van hely a kis 4hengeres ohv motornak. Viszont az Ausztrál vagányoknál szokás hogy V8-as blokkot pakol egy ilyen kis 504es Puegeotba.

dscf1601.JPG

dscf1608.JPG

Mint említettem egészen 1975-ig a hátsó lámpák üvegből voltak, milyen kár ugye, hogy az e fajta modelleknél az ilyet nem tudják kivitelezni? Olyan jó feelinget adna az egész autónak a polcon.

dscf1610_1.JPGdscf1582.JPG

Csomagtérbe akár egy fél mázsás disznó is elférne képletesen szólva. Igen tágas.

maxresdefault_1_1.jpg

Én személyszerint egy családias, üzleti túra autóként tudnám magamnak elképzelni ezt a Francia szépséget, szerintem a mai napig a peugeot nem tudott alkotni ilyen gyöngyszemet, najó talán a 406-os és a 607-es szép de az teljesen más formavilág.

Köszönöm hogy itt jártál és elolvastad

A bejegyzés trackback címe:

https://modelautoworldbysteven.blog.hu/api/trackback/id/tr6412818324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása