Ez az autó már elég régóta az álmom volt, az egyik kedvenc Francia autóm a Peugeotok közül. Egy barátom még 1,5 hónappal ezelőtt kezdte el árulni és azonnal le is csaptam rá mert alkalmi áron volt megkapható. Nos eljött a pillanat, megérkezett kibontottam és hát.. a Norev hozta a maximumot újra. Hamarosan jön a bemutató csak pár szó a Peugeot 504 élettörténetéről!
Kényelmes, és stílusos, gyors utazást lehetővé tevő coupé - nagyjából ezt takarja a mára kissé ehasználódott GT kifejezés. Talán nem véletlen, hogy e coupék aranykora az Olasz karosszériműhelyek aranykora is, hiszen kihez máshoz fordulnánk, ha stílusos kocsi szeretnék rajtzoltatni? A Peugeot is remek kapcsolatot ápolt Battista Pinin Farina stúdiójával, így lehet, hogy az egyik legszebb francia kupé olasz kéz munkája. Vagy mondjuk inkább azt hogy az egyik legjobb olasz GT francia mérnökök tudását dícséri?Így is, úgy is igaz lesz, az 504 coupé mindkét ágról a legjobb géneket kapta. A műszaki tartalom pedigréje elsőrangú, hiszen az 504 verzióiból több mint 3,5 millió kelt el a világon, és a kupé csak kis változtatással vette át a Berline remekül sikerült futóművét és hajtásláncát.
Ebbe a formába nem lehet belekötni, egyszerűen nincs olyan szöge amiből csúnya lenne. Egyébként itt a hátsó lámpák még üvegből voltak, aztán "75-től cserélték őket műanyagra.
Néhány ellenfele:
Mercedes W114
Ford Taunus
Opel Commodore
Audi 100S
Műszaki adatai:
Motor: vízhűtéses, soros 4 hengeres elől hosszában beépítve, OHV, 8 szelep, 1971 köbcenti, 104LE. 177Nm
Váltó: 4fokozatú
hossza 4.360mm
szélessége 1700mm
magassága 1350mm
végsebessége 179km/h
Gyártása: 1969-1983
Ennyit a nagylányról. Jöjjön a modell:
A modellhez kaptunk egy tetőt és egy sima lecsukottat.
És ilyen "lehúzva". Igen szép illesztéseket kapott.
De azért én mégiscsak jobban szeretem csukott tetővel tárolni még vitrinben is, mivel így kevesebb por száll a belsejébe, de szerintem más gyűjtő kollégák is így vannak ezzel.
És még mutatósabb is
Szép méretarányos a logo, az 504es felirat. A lámpabúrák az indexek is.
Igen, ez még igazán a 60-as évek autója. Króm és bőr mindenfelé
Volt már és van is Norev modellem, immáron ez a második, de ennek elképesztően gyönyörű a kidolgozása
A padlólemez kárpitozott, az ülések természetesen bőrhatásúak
Bőven van hely a kis 4hengeres ohv motornak. Viszont az Ausztrál vagányoknál szokás hogy V8-as blokkot pakol egy ilyen kis 504es Puegeotba.
Mint említettem egészen 1975-ig a hátsó lámpák üvegből voltak, milyen kár ugye, hogy az e fajta modelleknél az ilyet nem tudják kivitelezni? Olyan jó feelinget adna az egész autónak a polcon.
Csomagtérbe akár egy fél mázsás disznó is elférne képletesen szólva. Igen tágas.
Én személyszerint egy családias, üzleti túra autóként tudnám magamnak elképzelni ezt a Francia szépséget, szerintem a mai napig a peugeot nem tudott alkotni ilyen gyöngyszemet, najó talán a 406-os és a 607-es szép de az teljesen más formavilág.
Köszönöm hogy itt jártál és elolvastad