1/18 ModelCarLife

1/18 ModelCarLife

A színtiszta erő - Mercedes Benz S55 AMG (1/18 OttOmobile)

2020. július 07. - ModellDealer

A felső kategóriájú Mercedes-Benzek újabb generációváltásra 1998 őszén került sor, noha az elődszéria diplomáciai változatai 2000-ig még gyártásban maradtak. A 220-as sorozat újdonságai között szerepelt a követési távolság tartása is képes tempomat (DISTRONIC) és az automatikus hengerlekapcsolás, amely az S500-as modell nyolchengeres motorjában négy hengert ideiglenesen kiiktatott a működésből, ha nem volt szükség nagy teljesítményre.
wallpapers_mercedes-benz_s-klasse_1999_2.jpgA kétféle tengelytávval épített autók induló hajtóműkínálatát 3,2 literes V6-os, illetve 4,3 és 5 literes V8-as benzines aggregátok alkották. 1999-ben csatlakozott hozzájuk az 5,4 literes változat az S 55 AMG modellben, a közös nyomócsöves 3,2-es turbódízel az  S320 CDI-ben valamint az 5,8-as, V12-es, 367 lóerős Otto-motor az S600-asban. Nem kis fegyverténynek minősült, hogy minden típus karosszériájára kezdettől fogva vonatkozott a cég újonnan bevezetett, rozsdásodás ellen vállalt 30 éves garanciája.
2000 nyarán jelent meg az S 400 CDI, amely nemcsak 250 lóerőjével, hanem 560 Nm-es maximális forgatónyomatékával is maradandót alkotott. 2001-2002 fordulóján az S 63 AMG töltötte be a zászlóshajó szerepét, majd visszaadta ezt a pozíciót az 55-ös AMG változatnak.
pictures_mercedes-benz_s-klasse_1999_2.jpgKörülbelül a gyártási életciklus felénél, 2002-ben érkezett el a modellfrissítés ideje. A megújult autókra sima fedőüvegű bixenon-fényszórók, átalakult hátsó lámpatestek kerültek (módosított hátsó lökhárítóval együtt). Ekkor debütált a Pre-Safe utasbiztonsági rendszer is, amely ha egy várható ütközést feltételezett, már előre aktivált néhány védelmi elemet - például automatikusan bezárta az ablakokat és a napfénytetőt - hogy felkészítse az utasokat és a járművet a becsapódásra. Az S320-as típust felváltotta a 3,7 literes motorral felszerelt S 350-es, az S 320 CDI-nek pedig 197-ről 204 lóerőre nőtt a teljesítménye. A 2003-as modellévtől az S 350-est, az S 430-as és az S 500-ast 4MATIC összkerékhajtással is meg lehetett vásárolni. Az S600-asba bekerült az új Maybach típusokban használatos, 5513 cm3-es, biturbós, 500 lóerős aggregát, így az autó az S55 AMG szintjére emelkedett. 2003 őszétől az S430-ashoz és az S500-ashoz a legkedvezőbb fogyasztást, jobb gyorsulást biztosító, 7G-TRONIC nevű hétfokozatú automata váltót kínálta a gyár a régi ötsebességes helyett. Megjelent a hosszú tengelytávval készített S65 AMG, amelynek hatliteres, 612 lóerős, V12-es két turbófeltöltős motorja 200-es percenkénti fordulaton 1000 Nm-es nyomatékot továbbított az erőátviteli rendszerre. 
mercedes-benz_s-klasse_1999_wallpapers_2.jpgAz S-osztályos autók a márka legmodernebb technikáját hordozták a motorizáltság, a biztonság, a kényelem területén. Magától értetődő jellemzőjüknek számított az ABS, a fékasszisztens (BAS), a kipörgésgátló (ASR), az elektronikus menetstabilizáló program (ESP)? az elektronikus indításjogosultság-rendszer (ELCODE), az utasoldali frontlégzsákhoz tartozó ülésfoglaltság-jelző berendezés, a gyermekülés-felismerő ülés (szintén elől, az utasoldalon), a kiterjedt légzsákrendszer és a fedélzeti számítógép. Kivételes kényelemről gondoskodott a szintszabályzós AlRmatic légrugózás, az adaptív lengéscsillapítás, az elektromosan állítható eszközök sokasága (kormány, ülések, ablakok, tükrök, stb.).
A 140-es jelű elődszéria Pullman változatainak hagyományát a 220-as sorozatban az S500 Pullman és az S600 Pullman folytatta. Ezek az autók a hosszított (lang) típusoknál is egy méterrel nyújtottabb tengelytávval valamint beltéri elválasztófallal épültek.
A 220-as széria autóiból 2005 decemberéig 484.683 darab készült Sindelfingenben. A sorozat legeredményesebbje a 108.823 példányban előállított S500 lang típus volt.

A modell:

20200702_171739.jpg

A 2000-es évek utáni Mercedesek közül ez az egyik olyan példány aminek a sziluettje nagyon megfog, legfőképp ez, az S55 AMG. Bitang nagy felnik, gyönyörű vonalvezetés.

20200702_171806.jpg

20200702_171841.jpg

Gyönyörű a lámpák foncsorozása is, a hűtőmaszk és a fotó maratott csillag is szép.
20200702_171924.jpg

20200702_172150.jpg

Ez az ezüstös-kékes szín rendkívül szép. A pontos neve: Brilliant Silver
20200702_172424.jpg
A faberakást is igen szépen, impozánsan megcsinálták pont úgy, ahogy annak lennie is kell. Még egy fa kormányt is kapott.
20200702_172323.jpgKicsit közelebbről: itt látszanak a szépen kidolgozott bőrülések, kardánbox, automataváltó.
20200702_172837.jpg

20200702_172121.jpg

20200702_172507.jpgÉrdekesek ezek a friccek, főleg a Mercedesnél, hajlamosak nagyon sok esetben olyan autót kiadni ami hiába AMG vagy Brabus, egyszerre sportos és elegáns. És pontosan ez az ami miatt mindennél jobban szeretem ezt az autó gyártót.
20200702_172734.jpg
20200702_172654.jpg
Ha tetszett, és kíváncsi vagy még ehhez hasonló cikkekre, akkor kövesd Facebookon az oldalamat és a blogomat.

A bejegyzés trackback címe:

https://modelautoworldbysteven.blog.hu/api/trackback/id/tr315987544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása