A felső kategóriájú Mercedes-Benzek újabb generációváltásra 1998 őszén került sor, noha az elődszéria diplomáciai változatai 2000-ig még gyártásban maradtak. A 220-as sorozat újdonságai között szerepelt a követési távolság tartása is képes tempomat (DISTRONIC) és az automatikus hengerlekapcsolás, amely az S500-as modell nyolchengeres motorjában négy hengert ideiglenesen kiiktatott a működésből, ha nem volt szükség nagy teljesítményre.A kétféle tengelytávval épített autók induló hajtóműkínálatát 3,2 literes V6-os, illetve 4,3 és 5 literes V8-as benzines aggregátok alkották. 1999-ben csatlakozott hozzájuk az 5,4 literes változat az S 55 AMG modellben, a közös nyomócsöves 3,2-es turbódízel az S320 CDI-ben valamint az 5,8-as, V12-es, 367 lóerős Otto-motor az S600-asban. Nem kis fegyverténynek minősült, hogy minden típus karosszériájára kezdettől fogva vonatkozott a cég újonnan bevezetett, rozsdásodás ellen vállalt 30 éves garanciája.
2000 nyarán jelent meg az S 400 CDI, amely nemcsak 250 lóerőjével, hanem 560 Nm-es maximális forgatónyomatékával is maradandót alkotott. 2001-2002 fordulóján az S 63 AMG töltötte be a zászlóshajó szerepét, majd visszaadta ezt a pozíciót az 55-ös AMG változatnak.Körülbelül a gyártási életciklus felénél, 2002-ben érkezett el a modellfrissítés ideje. A megújult autókra sima fedőüvegű bixenon-fényszórók, átalakult hátsó lámpatestek kerültek (módosított hátsó lökhárítóval együtt). Ekkor debütált a Pre-Safe utasbiztonsági rendszer is, amely ha egy várható ütközést feltételezett, már előre aktivált néhány védelmi elemet - például automatikusan bezárta az ablakokat és a napfénytetőt - hogy felkészítse az utasokat és a járművet a becsapódásra. Az S320-as típust felváltotta a 3,7 literes motorral felszerelt S 350-es, az S 320 CDI-nek pedig 197-ről 204 lóerőre nőtt a teljesítménye. A 2003-as modellévtől az S 350-est, az S 430-as és az S 500-ast 4MATIC összkerékhajtással is meg lehetett vásárolni. Az S600-asba bekerült az új Maybach típusokban használatos, 5513 cm3-es, biturbós, 500 lóerős aggregát, így az autó az S55 AMG szintjére emelkedett. 2003 őszétől az S430-ashoz és az S500-ashoz a legkedvezőbb fogyasztást, jobb gyorsulást biztosító, 7G-TRONIC nevű hétfokozatú automata váltót kínálta a gyár a régi ötsebességes helyett. Megjelent a hosszú tengelytávval készített S65 AMG, amelynek hatliteres, 612 lóerős, V12-es két turbófeltöltős motorja 200-es percenkénti fordulaton 1000 Nm-es nyomatékot továbbított az erőátviteli rendszerre.
Az S-osztályos autók a márka legmodernebb technikáját hordozták a motorizáltság, a biztonság, a kényelem területén. Magától értetődő jellemzőjüknek számított az ABS, a fékasszisztens (BAS), a kipörgésgátló (ASR), az elektronikus menetstabilizáló program (ESP)? az elektronikus indításjogosultság-rendszer (ELCODE), az utasoldali frontlégzsákhoz tartozó ülésfoglaltság-jelző berendezés, a gyermekülés-felismerő ülés (szintén elől, az utasoldalon), a kiterjedt légzsákrendszer és a fedélzeti számítógép. Kivételes kényelemről gondoskodott a szintszabályzós AlRmatic légrugózás, az adaptív lengéscsillapítás, az elektromosan állítható eszközök sokasága (kormány, ülések, ablakok, tükrök, stb.).
A 140-es jelű elődszéria Pullman változatainak hagyományát a 220-as sorozatban az S500 Pullman és az S600 Pullman folytatta. Ezek az autók a hosszított (lang) típusoknál is egy méterrel nyújtottabb tengelytávval valamint beltéri elválasztófallal épültek.
A 220-as széria autóiból 2005 decemberéig 484.683 darab készült Sindelfingenben. A sorozat legeredményesebbje a 108.823 példányban előállított S500 lang típus volt.
A modell:
A 2000-es évek utáni Mercedesek közül ez az egyik olyan példány aminek a sziluettje nagyon megfog, legfőképp ez, az S55 AMG. Bitang nagy felnik, gyönyörű vonalvezetés.
Gyönyörű a lámpák foncsorozása is, a hűtőmaszk és a fotó maratott csillag is szép.
Ez az ezüstös-kékes szín rendkívül szép. A pontos neve: Brilliant SilverA faberakást is igen szépen, impozánsan megcsinálták pont úgy, ahogy annak lennie is kell. Még egy fa kormányt is kapott.
Kicsit közelebbről: itt látszanak a szépen kidolgozott bőrülések, kardánbox, automataváltó.
Érdekesek ezek a friccek, főleg a Mercedesnél, hajlamosak nagyon sok esetben olyan autót kiadni ami hiába AMG vagy Brabus, egyszerre sportos és elegáns. És pontosan ez az ami miatt mindennél jobban szeretem ezt az autó gyártót.
Ha tetszett, és kíváncsi vagy még ehhez hasonló cikkekre, akkor kövesd Facebookon az oldalamat és a blogomat.