Az R129-es SL Merci iránti szeretetem egészen 10 évvel ezelőttre (2009-2010) húzódik vissza, amikor is apumnak volt egy 300 SL. Ezüst színű volt, fekete bőrrel, szinte azonnal beleszerettem. Ezért is lett ez a modell amiről most szó van, ugyan ez SL73 AMG de nekem maga az autó a lényeg, és persze a kidolgozottsága.
Az R129 1989-ben dobták piacra, a 228 lóerős, háromliteres soros hathengeres volt a 300 SL alapmotorja, de népszerűbbnek bizonyult az ötliteres V8-assal hajtott 500 SL. Elektromosan mozgatható visszapillantó tükrök, ablakok, ülések és még a motorháztető is. Az 1994-es frissítés során az SL 280 és SL 320 változatok vették át a 300 SL helyét, míg az SL 500 fényét az időközben kiadott, 389 lóerős V12-essel mormogó SL 600 homályosította el. Az R129 hatalmas előrelépést jelentett biztonságtechnikai szempontból: ez volt az első automata bukókerettel (az ülések mögött süllyesztve elrejtett, baj esetén kiugró fémoszlopokkal) épített autó, az A-oszlopok nagyszilárdságú acélból készültek, padlólemezét pedig masszív keresztmerevítőkkel erősítették meg, amitől torziós merevsége elérte a zárt tetős autók szintjét. A hosszú utakon is nagyon kényelmes, integrált biztonsági övvel ellátott ülések is védelmet nyújtottak oldalütközés esetén. Kényelmi szempontból a 30 másodperc alatt nyitható vagy zárható tető, valamint a fejtámlák közé beilleszthető szélterelő voltak legjelentősebb újításai, az elektromos kormányoszlop-állítás kezdetben csak az 500 SL-hez volt elérhető.
A sorozat legritkább és egyben a legérdekesebb tagja 1995-ben került piacra SL 73 AMG néven, a 7,3 literes V12-es akkoriban a legerősebb SL Mercije 525 lóerőt nyújtott. Készült még SL 60 AMG hatliteres V8-assal, papíron 384 lóerővel és 5,8 másodperces gyorsulással, de később az affalterbachi tuningcég nemhivatalosan elismerte, hogy inkább 400 lóerő és 5 másodperc voltak a valódi számok.
A modell:
Aki rendszeresen olvassa a blogomat és a Facebook oldalamat, az tudja hogy először egy SL 500-al kezdtem amit a Maisto adott ki utána pedig egy 500SL-32 szelepes verziót vettem meg amit pedig a Revell adott ki. De nem láttam értelmét hogy megtartsam őket mikor ez a szépség érkezett.A képek remélem visszaadják azt az élményt amit élőben látni, bámulatos milyen szépen megcsinálta az Otto.
AMG Felirat a felnin, a V12-es felirat a kopoltyú fölött is helyet kapott.
Szép fa kormány, faberakás, AMG kilométeróra..
Szerintem az egyik legszebb Mercedes hátsó amit eddig láttam. Nagyon figyeltek itt is a részletekre, főleg azaz AMG rendszer fogott meg ami alatta van.
Itt jobban kivehetőek a részletek amit az előbb említettem.
Összegzés képpen ezt a modellt mindenkinek ajánlom aki megengedheti magának, manapság már nem annyira egyszerű beszerezni és itt is, mint minden Ottonál tágra kell nyitni a pénztárcát hogy végül a vitrinünkbe kerüljön, de higgyétek el, megéri megvenni mert csodálatos modell és ezt meg lehet nézni a polcon.
Köszönöm hogy elolvastad ha kíváncsi vagy a következő posztomra, kövesd a Facebook oldalamat és a blogomat.