1/18 ModelCarLife

1/18 ModelCarLife

A Felejthetetlen: Mercedes Benz W123 280E AMG - 1/18 OttoMobile

2019. május 20. - ModellDealer

A Mercedes Benz W123 (akkoriban a Mercedes középkategóriás autója) 1976-1985 között gyártották. Ez a típus a Mercedes történetének egyik legnagyobb példányszámban eladott darabja, összesen 2,7 millió darab gördült le a gyártósorról. Elődje a jól ismert "állólámpás" W114/W115 modell volt. Utódja pedig a W124. A típusból kupé, limuzin, nyújtott limuzin (Pullman) és kombi is készült. Szembetűnő különbség az 1982 frissítés utáni modelleken a korábbi körbetétes lámpatestek lecserélése hagyományos izzókra, viszont ez az amerikai piacon továbbra is megmaradt a helyi szabványú izzók befogadása miatt. Ezt a típust egyébként előszeretettel hívták Magyarországon zöldséges Mercinek, mivel sok kisvállalkozó előszeretettel használta. Taxiként is népszerű volt nemzetközi szinten. A Közel-Keleten mai napig használják őket.

Elnevezésük:

W123: A sima limuzin

T123: Kombi

C123: Kupé

V123: A nyújtott limuzin, ismertebb nevén Pullman

Továbbiak:

D: Diesel

E: Einspritzung (Üzemanyag befecskendezés)

LWB: Long wheelbase, vagyis hosszú tengelytávú, de a Németek csak "Lang"-nak nevezik, vagyis hosszú.

A 80-as évek elején volt egy kisebb ráncfelvarrás az autón ahogy azt korábban írtam, ekkortól már nem csak a csúcs változaton (280/280 E) voltak valódi "fekvőlámpák", hanem mindegyik modell ezt kapta szériában. Ugyanígy már szervós lett a négytárcsás fékrendszer, de opcióként akkoriban nem a csúcs navigációkkal és kulcsnélküli indítási rendszerekkel lehetett villogni, hanem az ABS-szel és a vezetőoldali légzsákkal, ez utóbbi 1982-től volt rendelhető. 

Az említett csúcs pedig a 280 E volt, az "E" betű itt az Einspritzung, azaz üzemanyag befecskendezésre utal, amelyet a Bosch által gyártott K-jetronic rendszerrel oldottak meg a stuttgarti mérnökök. Ez ugyan visszalépés volt az elődmodell elektromos vezérlésű megoldásához képest, de jóval megbízhatóbb technikának bizonyult az évek során. Ez által 185 lóerőt tudott a top W123, ami azért ma sem számít kevésnek. Mindezt überelték az AMG alkatrészekkel megbolondított változatok, amelyek 211 lóerőt tereltek a hátsó kerekek felé. Ezek a típus teljes életciklusának legritkább példányai, újkori áruk meghaladta a 40 ezer német márkát, akkoriban egy 911-est is ennyiért lehetett venni.

Röviden ennyi a típusról, jöjjön a modell.

img_3382.jpeg

img_3410.JPG

Gyönyörű lámpatestek, hűtőmaszk, a szoknya is szépen megvan csinálva benne az AMG felirattal

img_3393.JPG

img_3395.JPG

Az ablkatörlő lapát motorjának védőrácsai is gyönyörű szépen helyet kaptak, és maguk is lapátok is hihetetlen arányosak.

img_3385.jpeg

Most hogy így írom ezt a kis cikket, alaposan átnéztem ebből a szögből és elképesztő hogy milyen vonalvezetést kapott ez a modell.

img_3388.JPG

A jól ismert Penta felnik is nagyon szépek.

img_3396.JPG

img_3408.JPG

Itt minden apró részlet megtalálható, sebváltó szoknya, elakadásjelző gomb a kardánboxon, rádió..stb.

img_3398.jpeg

img_3402.jpeg

img_3406.JPG

A sima 23-as modellhez képest nem sokat változott, kivéve a hátsó spoiler és a lökhárító szoknyája és természetesen az AMG felirat.

Összességében nagyon meg vagyok elégedve ezzel a modellel, gyönyörű fényezés, kidolgozás, és nagyon jó ár.

Köszönöm hogy benéztél.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://modelautoworldbysteven.blog.hu/api/trackback/id/tr4214838602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása