A Mercedes Benz W123 (akkoriban a Mercedes középkategóriás autója) 1976-1985 között gyártották. Ez a típus a Mercedes történetének egyik legnagyobb példányszámban eladott darabja, összesen 2,7 millió darab gördült le a gyártósorról. Elődje a jól ismert "állólámpás" W114/W115 modell volt. Utódja pedig a W124. A típusból kupé, limuzin, nyújtott limuzin (Pullman) és kombi is készült. Szembetűnő különbség az 1982 frissítés utáni modelleken a korábbi körbetétes lámpatestek lecserélése hagyományos izzókra, viszont ez az amerikai piacon továbbra is megmaradt a helyi szabványú izzók befogadása miatt. Ezt a típust egyébként előszeretettel hívták Magyarországon zöldséges Mercinek, mivel sok kisvállalkozó előszeretettel használta. Taxiként is népszerű volt nemzetközi szinten. A Közel-Keleten mai napig használják őket.
Elnevezésük:
W123: A sima limuzin
T123: Kombi
C123: Kupé
V123: A nyújtott limuzin, ismertebb nevén Pullman
Továbbiak:
D: Diesel
E: Einspritzung (Üzemanyag befecskendezés)
LWB: Long wheelbase, vagyis hosszú tengelytávú, de a Németek csak "Lang"-nak nevezik, vagyis hosszú.
A 80-as évek elején volt egy kisebb ráncfelvarrás az autón ahogy azt korábban írtam, ekkortól már nem csak a csúcs változaton (280/280 E) voltak valódi "fekvőlámpák", hanem mindegyik modell ezt kapta szériában. Ugyanígy már szervós lett a négytárcsás fékrendszer, de opcióként akkoriban nem a csúcs navigációkkal és kulcsnélküli indítási rendszerekkel lehetett villogni, hanem az ABS-szel és a vezetőoldali légzsákkal, ez utóbbi 1982-től volt rendelhető.
Az említett csúcs pedig a 280 E volt, az "E" betű itt az Einspritzung, azaz üzemanyag befecskendezésre utal, amelyet a Bosch által gyártott K-jetronic rendszerrel oldottak meg a stuttgarti mérnökök. Ez ugyan visszalépés volt az elődmodell elektromos vezérlésű megoldásához képest, de jóval megbízhatóbb technikának bizonyult az évek során. Ez által 185 lóerőt tudott a top W123, ami azért ma sem számít kevésnek. Mindezt überelték az AMG alkatrészekkel megbolondított változatok, amelyek 211 lóerőt tereltek a hátsó kerekek felé. Ezek a típus teljes életciklusának legritkább példányai, újkori áruk meghaladta a 40 ezer német márkát, akkoriban egy 911-est is ennyiért lehetett venni.
Röviden ennyi a típusról, jöjjön a modell.
Gyönyörű lámpatestek, hűtőmaszk, a szoknya is szépen megvan csinálva benne az AMG felirattal
Az ablkatörlő lapát motorjának védőrácsai is gyönyörű szépen helyet kaptak, és maguk is lapátok is hihetetlen arányosak.
Most hogy így írom ezt a kis cikket, alaposan átnéztem ebből a szögből és elképesztő hogy milyen vonalvezetést kapott ez a modell.
A jól ismert Penta felnik is nagyon szépek.
Itt minden apró részlet megtalálható, sebváltó szoknya, elakadásjelző gomb a kardánboxon, rádió..stb.
A sima 23-as modellhez képest nem sokat változott, kivéve a hátsó spoiler és a lökhárító szoknyája és természetesen az AMG felirat.
Összességében nagyon meg vagyok elégedve ezzel a modellel, gyönyörű fényezés, kidolgozás, és nagyon jó ár.
Köszönöm hogy benéztél.