Az M3-as Bmw-nek nem volt nehéz hírnévre szert tennie mert Ő is azt az utat járta be, mint a többi igazán híres sportautó. Homologizációs céllal készült, hogy a BMW megverhessen mindenkit a DTM-ben, vagyis a Német Túraautó Bajokságban. Ebben az időben tele volt velük a pálya, ellenfélnek pedig ott volt a Mercedes-Benz 190E Evo II.
Amíg a 190 mérnöki precizitásnak és megfelelő áramvonalaknak megfelelően volt megrajzolva, addig az M3 egy combosabb külsőt kapott szélesítésekkel és vastagabb C oszloppal.
A hátsó ablakot megdöntötték és a csomagtartó is feljebb került valamennyivel így elérték azt, hogy jobban dolgozott a hátsó szárny és csökkent a légellenállás együtthatója is.
A modellen demonstrálom a látnivalókat. Az Otto egyébként ennél is nagyot alkotott, gyönyörű illesztések, az akkori küllős felnik, kilincs sőt még a zár is kapott helyet.
Néhány műszaki adat a motorról: 192 lóerő, 230Nm
2.3L azaz 2300 köbcenti
Tankját tekintve 70liter
0-100Km/h 8,8mp